August 26, 2009 - Now I Know I'm Getting Old - GGG-Grandfather Jean François Jully's First Marriage - Part 43

26 August 2009

Good Morning,

I'm back. PC is working... not a virus, not a Trojan, not a worm. A Norton upgrade conflict. Identified and fixed!

And it is a first. I never thought I would ever feel old. But I guess everything changes, especially when the thought hits one right in the gut. I've always felt that, even though my body is getting on in years, and slowly or quickly, whichever way I look at it, moving toward a state of decay, that my mind would always be in my late-teens and early twenties. Education and maturity aside, I always felt that that's they way it was... until today...

I always get, on a daily basis three new listings and updates to WikiHow. It's a website that sort of provides "How to..." steps as provided by the wealth of, or lack thereof, online and freelance "experts". Well this morning was the clincher! The "How to..." is "How to Dress Like a Hippie". One can now get instructions on how to dress like I did at a time in my life that I thought I was. I was a "fringe-hippie". That's just it, my mind is not stuck in "hippie-dom". It's the age that I would and have always considered the age my mind was really formed. It was the time of exploring, and learning, and experiencing... and now Tom B. down the street or Jane S. cross-town, can follow a one-two-three step-by-step formula... and dress like a hippie... What can I say? Peace? Anybody got some flowers? How does one dress like a hippie? I do like the couple, I found online, in matching tie-dye outfits...

And the reconstructing of the past generations of Julys continue.

The moment's choice - Great-great-great-grandfather Jean François Jully (July)'s first marriage to Françoise Poujeau (Poujeaux).

My first insert is the Bordeaux 10-Year Table I located at the Department of Gironde Archives online. (Arbre de Navigation - Etat Civil - Bordeaux - Tables - Tables NMD - Collection préfectorale - 1813-1822 - Naissances-Mariages-Décès - Informations Cote:4 E 18 - Image 260/470 ). As you can see the surnames are entered as Jully and Poujeau.

The entry transcribed:
Table Décennale des actes de Mariages de la commune de Bordeaux du 1.er Janvier 1813 au 1.er Janvier 1823, dressée en exécution du décret du 30 Juillet 1807. (1813 à 1823.)

1816 Jully jean françois et Poujeau francoise 12 Xbre.

Translated
10-Year Table of Certificates of Marriage of the city of Bordeaux from 1st of January 1813 to the 1st of January 1823, in accordance of the decree of 30 July 1807. (1813 to 1823.)

1816 Jully, Jean François and Poujeau, Françoise, 12 December.

And so my trek was to find the actual registration of the 1816 registration of marriage between great-great-great-grandfather Jean François Jully (aka July) and his first wife Françoise Poujeau (aka Poujeaux).

Coming up next...The 1816 Index and Marriage Registration.

Jim

--------------------------------

Août 26, 2009 - Je me fais vieux - Le premier mariage de mon arrière-arrière-arrière-grand-père, Jean François Jully - Partie 43

Bonjour,

Je suis de retour. PC fonctionne ... ce n'est pas un virus, pas un cheval de Troie, pas un ver. Un conflit avec une mise à jour Norton. Identifié et corrigé!

Et c'est une première. Je n'ai jamais pensé, je serais jamais sentir vieux. Mais je suppose que tout change, surtout quand les hits pensée, une droite, dans l'estomac. J'ai toujours estimé que, même si mon corps se débrouille en années, et, lentement ou rapidement, de quelque côté que je la regarde, se déplaçant vers un état de délabrement, que mon esprit serait toujours en fin de mon adolescence et début de la vingtaine . L'éducation et de la maturité de côté, j'ai toujours estimé que c'est leur manière dont il était ... jusqu'à aujourd'hui ...

Je reçois toujours, sur une base quotidienne trois listes nouvelles et mises à jour de WikiHow. C'est une sorte de site Web qui fournit "Comment ..." les mesures prévues par la richesse ou l'absence de celle-ci, en ligne et indépendant "experts". Eh bien, ce matin a été l'argument décisif! Le "Comment ..." est "Comment s'habiller comme un hippie". On peut maintenant obtenir des instructions sur la façon de s'habiller comme j'ai fait à un moment de ma vie que je croyais. J'étais un hippie "du côté". Justement, mon esprit n'est pas coincé dans "hippie-dom". C'est l'âge que je le ferais et ont toujours considéré l'âge de mon esprit était vraiment formée. C'était l'époque de l'exploration, et l'apprentissage, et de vivre ... et maintenant, Tom B. vivant à proximité, ou Jane S. sur l'autre côté de la ville, permet de suivre un, deux, trois, étape par étape formule ... et s'habiller comme une hippie ... Que puis-je dire? La paix? Quelqu'un at-il des fleurs? Comment peut-on s'habiller comme une hippie? J'aime le couple, j'ai trouvé en ligne, pour harmoniser le tie-dye tenues ...

Et la reconstruction des générations passées de July's, se poursuivent. Le choix du moment - Mon arrière-arrière-arrière-grand-père, Jean François Jully (July), son premier mariage avec Françoise Poujeau (Poujeaux).

Mon premier insert est de Bordeaux, l'décennales table, je trouve au ministère de la ligne d'archives de la Gironde. (Arbre de navigation - Etat Civil - Bordeaux - Tables - Tables NMD - Collection préfectorale - 1813-1822 - Naissances-Mariages-Décès - Informations Cote: 4 E 18 - Image 260/470). Comme vous pouvez voir les noms de famille sont entrés comme Jully et Poujeau. L'entrée transcrites:

Table Décennale des actes de Mariages de la commune de Bordeaux du 1.er Janvier 1813 au 1.er Janvier 1823, dressée en exécution du décret du 30 Juillet 1807. (1813 à 1823.)

1816 Jully jean françois et Poujeau francoise 12 Xbre.

Traduit:
10-Year Table of Certificates of Marriage of the city of Bordeaux from 1st of January 1813 to the 1st of January 1823, in accordance of the decree of 30 July 1807. (1813 to 1823.)

1816 Jully, Jean François and Poujeau, Françoise, 12 December.

Et si mon périple était de trouver l'enregistrement proprement dit de la 1816, acte de mariage entre arrière-arrière-arrière-grand-père Jean François Jully (alias Juillet) et sa première épouse Françoise Poujeau (alias Poujeaux).

Prochainement ...

Jim

0 comments:

Post a Comment

 
Please Note: All information and data... and work found on this blogsite and website is available for your use. Please do not be a "scab" and steal this information without acknowledgement of source. Also pleased be advised that there could be Copyright issues and legal yada...yadada...das... so be prewarned...

A Genealogy Hunt Copyright © 2009-2016 - WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template