July 4, 2009 - Happy 4th! It's All About The Julys - Part 17

04 July 2009

Afternoon, and the best 4th of July,

Flags

This morning I attempted to try and make hot dog buns, from scratch. Big joke, and probably it would have been much more expedient for me to get them at the store... but oh yes, it's the 4th of July and stores are supposed to be closed. But what do I know? Doesn't a national holiday mean that everyone takes the day off? Just asking, and we'll see about the buns. Also making some rice congee topped off with ginger and onion. Great for what ails you, whenever... I think in some neighborhoods they call it gruel.

As I mentioned in Part 16j, I don't have complete documentary proof I would like to have nor an exact paper trail to prove the July family. I do have reams of documents and a number of coincidences. On one hand this is good, but on the other hand there are a few conflicting bits of evidence. My question now is, is this enough evidence to build the July family, great-grandmother Marie Antoinette's family? Or are my thoughts tommyrot?

The Genealogical Proof Standard (GPS), is an accepted standard I can use to build a good case. It is a measure that I can apply when there is no direct evidence of a specific event. It is a five-step process presented in the Board for Certification of Genealogists' BCG Genealogical Standards Manual . It requires that I:
  1. Conduct a reasonably exhaustive search for all information that is or may be pertinent to the identity, relationship, event, or situation in question;
  2. Collect and include in the compilation a complete, accurate citation to the source or sources of each item of information used;
  3. Analyze and correlate the collected information to assess its quality of evidence;
  4. Resolve any conflicts caused by the items of evidence that contradict each other or are contrary to a proposed (hypothetical) solution to the question; and
  5. Arrive at a soundly reasoned, coherently written conclusion.
Certainly sounds like a class assignment, doesn't it? But this process is not something to shake my head at. It stops me from a willy-nilly creation of our family history, and from just throwing in any possible thought that may or may not fit my immediate stream of consciousness. This avoids a half-truth from becoming a fact.

In Part 1 I asked the question "Why did great-grandmother Marie Abraham leave British Guiana and move to California?" The short answer: To visit her sister Mrs. C. St. Philippe. The details and collection of my search are spelled out from Parts 2, 3, 4 and 5.

But my journey does not stop here. I want to discover my great-grandmother Marie Antoinette's and my great-grand-aunt Célestine's parents and family. The research becomes more and more compelling as well as more intricately confusing. The path has many gates and many tangents.

In my recent posts I have presented some of the documentation and evidence that I have. I am now working with some other software packages to graphically map and best display my research to this point.

But now I need to make supper. Hot dog buns are out of the oven and are somewhat smaller than the norm... just means less carbs.

Enjoy the fireworks, and ready the earmuffs for the dogs.

Jim

----------------------

Bon après-midi, et le meilleur du 4 Juillet,

Comme toujours, s'il vous plaît excuser mon français.

Ce matin, j'ai tenté d'essayer, et de faire des petits pains à hot dog, à partir de zéro. Grosse blague, et probablement il aurait été beaucoup plus rapide pour moi, de les faire à la boutique ... mais oh oui, c'est le 4 Juillet, et les magasins sont censés être fermés. Mais que sais-je? Est-ce que pas un jour de fête nationale signifie que tout le monde prend une journée de congé? Je viens de demander, et nous verrons sur les petits pains. Aussi, je fais du riz congee, complété avec le gingembre et l'oignon. Grande souffre de ce que vous, à chaque fois ... Je pense que dans certains quartiers comme ils l'appellent bouillie.

Comme je l'ai mentionné dans la partie 16, je n'ai pas de preuve complète que je voudrais avoir, je n'ai exact papier pour prouver l'July famille. J'ai foule de documents, et un certain nombre de coïncidences. D'une part, cela est une bonne chose, mais d'autre part, il existe quelques conflits de bits de données. Ma question maintenant est, est-ce assez de preuves pour établir la Juillet famille, arrière-grand-mère Marie-Antoinette de la famille? Ou sont mes pensées tommyrot?

La preuve généalogique standard de localisation (GPS), est une norme acceptée je peux utiliser pour construire une bonne affaire. C'est une mesure que je peux appliquer quand il n'y a pas de preuve directe d'un événement spécifique. Il s'agit d'un processus en cinq étapes présentées dans le conseil pour la certification des généalogistes' BCG généalogie du Manuel des normes. Il faut que je:

1. Effectuer une recherche assez exhaustive pour toutes les informations qui sont pertinentes ou mai de l'identité, de relation, un événement ou une situation en question;

2. Recueillir et inclure dans la compilation complète, exacte citation de la source ou les sources de chaque élément d'information utilisées;

3. D'analyser et de corréler les informations recueillies pour évaluer la qualité des éléments de preuve;

4. Résoudre les conflits provoqués par les éléments de preuve qui se contredisent ou sont contraires à un projet (hypothétique) de la question, et

5. Arriver à un bien motivée, cohérente écrit conclusion.

Certes, sonne comme un devoir de classe, n'est-ce pas? Mais ce processus n'est pas quelque chose à me serrer la tête. Il m'empêche d'un bon gré mal gré la création de notre histoire familiale, et de jeter tout simplement pensé que possible mai ou mai pas ma flux de la conscience. Cela évite une demi-vérité, de devenir une réalité.

Dans la Partie 1, j'ai demandé à la question "Pourquoi avez-arrière-grand-mère Marie Abraham quitter la Guyane britannique et passer à la Californie?" La réponse courte: Pour rendre visite à sa sœur Mme C. St. Philippe. Les détails de ma collection et de recherche sont définies à partir de parties 2, 3, 4 et 5.

Mais mon voyage ne s'arrête pas là. Je veux découvrir les parents et la famille de mon arrière-grand-mère Marie-Antoinette et de mon arrière-grand-tante Célestine. La recherche devient de plus en plus pressante et plus intimement à confusion. La voie a de nombreuses portes et de nombreuses tangentes.

Dans mes messages récents, j'ai présenté une partie de la documentation et les preuves, ce que j'ai. Je travaille actuellement avec d'autres logiciels, à la carte graphique et la meilleure visualisation de mes recherches, à ce point.

Mais maintenant, j'ai besoin de faire le souper. Hot dog pains sont sortis du four et sont quelque peu plus petit que la norme ... signifie moins de glucides.

Profitez des feux d'artifice, les oreilles et prêt pour les chiens.

Jim

0 comments:

Post a Comment

 
Please Note: All information and data... and work found on this blogsite and website is available for your use. Please do not be a "scab" and steal this information without acknowledgement of source. Also pleased be advised that there could be Copyright issues and legal yada...yadada...das... so be prewarned...

A Genealogy Hunt Copyright © 2009-2016 - WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template