July 3, 2009 - The World Really Is Getting Smaller and Great-Grandaunt Berthe - Part 16j

03 July 2009

Afternoon.

The sky is blue and the squash are dead! Drowned! The zucchinis, the other squash looked like they may have learned to swim. The tomatillos and new tomatoes plants appear to have survived the flood. The harvest this morning; three pear tomatoes and two eggplants, but I'm not feeding the Lilliputians. Tonight's supper maybe Thai eggplant, green tomato and Cubanelle pepper pizza.

I struggled yesterday trying to figure out how to send a self-addressed envelope to the Centre des Archives d'Outre Mer at Aix-en-Provence in France. I know I could have attached an International reply coupon but the immediate issue would be is where to get one locally. And face it, I'm totally green as to their use. I did chance upon La Poste website and quickly discovered that I could purchase French stamps. And this makes more sense to me...

I can provide a SASE with actual stamps, which I hope will be appreciated by the person at the other end when and he is tasked with the job of returning the requested documents to me. And so I wait. I would like to go to Paris and Nice but this may be a somewhat less expensive means of acquiring the documents I need.

And while I am now at a standstill acquiring great-grandaunt Célestine's 1872 birth registration, I discovered a new one for another July. (It's going to get confusing searching for a July in July.) From the Cayenne Tables De L'État Civil, I found a registration date of 7 avril 1868 for Marie Eugénie Berthe July. (See Part 13j.) I borrowed the microfilm FHL[1093377] Registres de l'état civil, 1795-1870, Naissances, mariages, décès 1868-1870 and found the corresponding entry, on two pages. I've taken the liberty to create a single picture of the Birth Registration.

Reading through the entry her parents are written as Jean Jacques Alfred July and Catherine Cora Merle. Definitely a match! This Marie Eugénie Berthe is a younger sister to Pierre Gustav Henri, Maria Amélia Blanche, and Jean François Alfred. The July family is growing. (Thank you Cousin Yann for the other additional family information.)

And the added note in the margin of the Birth Registration catches my eye. The names July and Rénier and the year 1899 stick out and are a bit more bold than the rest of the notation. Where have I seen the name Rénier before? I think, and think... Of course, the letter addressed Dear Monsieur Rénier from Lt. Col. Compton Smith, dated Nov. 30/18. The letter of condolence regarding the death of granduncle Frederick Abraham, the only son of great-grandmother Marie Antoinette, and nephew to Monsieur Rénier. And Marie Eugénie Berthe is married to Tatius Valentin Aimée Rénier. This is too, too coincidental! (See my Blog post dated May 23, 2009.)

I don't have a complete documentary proof and paper trail to exactly prove the July family. I do have a number of coincidences, and I do have a number of conflicting bits of evidence. And so I've updated great-grandmother Marie Antoinette's Sibling Chart. It now includes four sisters, all named Marie, two brothers, their parents and known spouses.

And more is to come...

To be continued... and stop by for homemade pizza when you're in the neighborhood.

Jim

---------------------

Bonjour.

S'il vous plaît excuser mon français.

Le ciel est bleu, et le squash sont morts! Mort de la pluie! Les courgettes, les courges d'autres ont appris à nager. Le tomatillos, et de nouvelles plantes de tomates, semblent avoir survécu à l'inondation. La récolte de ce matin, trois tomates poire et deux les aubergines, mais je ne suis pas nourrir les Lilliputiens. Ce soir, le dîner peut-être de l'aubergine thaï, de tomates vertes et poivrons Cubanelle pizza.

Je me suis battu hier à essayer de comprendre la façon d'envoyer une enveloppe pré-adressée au Centre des Archives d'Outre Mer à Aix-en-Provence en France. Je sais que je pourrais avoir joint un coupon-réponse international, mais la question immédiate serait, là où pour obtenir un local. Et en face, je suis totalement vert quant à leur utilisation. Je n'ai chance sur site de La Poste, et a rapidement découvert que je pouvais acheter des timbres français. Et cela fait plus de sens pour moi ...

Je peux fournir une SASE, avec les timbres, qui je l'espère, sera apprécié par la personne à l'autre bout, et quand il est chargé de l'emploi, de revenir à moi, les documents demandés. Et j'attends. Je voudrais aller à Paris et à Nice, mais cela mai être un peu moins cher, moyen d'acquérir les documents dont j'ai besoin.

Et tandis que je suis maintenant à l'arrêt d'acquérir arrière-grand-tante Célestine de 1872 l'acte de naissance, j'ai découvert un nouveau pour un autre July. (Il va y avoir de confusion recherche d'une July, en July.) De la Cayenne Tableaux de l'état civil, j'ai trouvé une date d'enregistrement du 7 avril 1868 pour Marie Eugénie Berthe July. (Voir la partie 13.) J'ai emprunté le microfilm FHL [1093377] Registres de l'état civil, 1795-1870, Naissances, mariages, décès 1868-1870, et a trouvé l'entrée correspondante, sur deux pages. J'ai pris la liberté de créer une image unique de l'acte de naissance.

Dans l'entrée, ses parents sont écrits comme Jean Jacques Alfred July Cora et Catherine Merle. Certainement un match! Cette Marie Eugénie Berthe est une petite soeur de Gustav Pierre Henri, Maria Amélia Blanche, et Jean François Alfred. July La famille est en pleine croissance. (Merci Yann Cousin pour les autres renseignements additionnels sur la famille.)

Et la note ajoutée en marge de l'enregistrement de naissance attire mon oeil. Les noms July et Rénier et l'année 1899, sont un peu plus gras que le reste de la notation. Où ai-je vu le nom Rénier avant? Je pense, et je pense que ... Bien sûr, la lettre adressée Cher Monsieur Rénier du lieutenant-colonel Smith Compton, en date du 30/18 novembre. La lettre de condoléances, concernant la mort de Frederick granduncle Abraham, le fils unique de l'arrière-grand-mère Marie-Antoinette, et neveu de Monsieur Rénier. Et Marie Eugénie Berthe July est marié à Tatius Valentin Aimée Rénier. C'est trop, trop coïncidence! (Voir mon blog en date du vendredi 22 Mai 2009.)

Je n'ai pas une preuve documentaire, et de papier, à prouver exactement le July famille. J'ai un certain nombre de coïncidences, et j'ai un certain nombre de bits de la preuve. Et j'ai mis à jour le tableau des arrière-grand-mère Marie-Antoinette. Il comprend, désormais, quatre sœurs, toutes les Marie, deux frères, leurs parents et leurs conjoints connu.

Et de plus, est à venir ...

A suivre ... et d'arrêter, par les pizzas maison, lorsque vous êtes dans le quartier.

Jim

0 comments:

Post a Comment

 
Please Note: All information and data... and work found on this blogsite and website is available for your use. Please do not be a "scab" and steal this information without acknowledgement of source. Also pleased be advised that there could be Copyright issues and legal yada...yadada...das... so be prewarned...

A Genealogy Hunt Copyright © 2009-2016 - WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template