July 2, 2009 - Hopeful Request, and Great-Grandaunt Célestine July - Part 15

02 July 2009

Good morning.

Last night I composed a request in my Googlized French to a general contact email address provided by CAOM, Centre des Archives d'Outre Mer. A very simple request. I'm asking for their assistance as to where I may get copies of the two documents:
  1. Marie Adèle Célestine July, Folio 1 dated 3 Janvier 1872 of Cayenne, and
  2. Jugement rectifiant les actes des enfantes July, Folio 49 or 119 dated 10 Xe 1873, of Cayenne.

The actual paperwork is possibly at one of three locations; in Paris, France at the National Archives, in Aix-en-Provence, France at the Archives of Outre-Mer, or in Cayenne at the French Guiana Archives. From what I understand there may have been three sets made; one set to be delivered to Paris; one set to the Department responsible for the Colony; and one set maintained at the location of origination. But at times my French isn't that good to understand the idiosyncrasies of the system of French required administration.

My first request should result in the Acte de Naissance, Birth Registration of great-grandaunt Célestine and should clear up the confusion of her birth date as mentioned in Part 14. It should also identify who were her parents.

The second request is a complete mystery. A literal translation is Judgment correcting the certificates of the July children. And I haven't got a clue what that means. And then I cannot visually tell whether the Folio number is 49 or 119. I also think that the month indicated by the is Xe December. But again, I'm not sure.

So I now wait hopefully for a response.

Jim

-----------------------------------

Bonjour.

Hier soir, j'ai composé une demande, dans mon français de Google, à une adresse e-mail fournie par CAOM, Centre des Archives d'Outre-Mer. Une simple demande. Je suis pour leur demander de l'aide à mai où je obtenir des copies de deux documents:

1. Marie Adèle Célestine July, Folio 1 du 3 Janvier 1872 de Cayenne, et

2. Jugement rectifiant les actes des enfantes July, Folio 49 ou 119 en date du 10 Xe 1873, de Cayenne.

Les documents sont éventuellement à l'un des trois emplacements, à Paris, en France, aux Archives nationales, à Aix-en-Provence, en France, aux Archives de l'Outre-Mer, ou à Cayenne, aux Archives de la Guyane française. De ce que je comprends, il mai ont été faites trois séries: une série à être livré à Paris, un ensemble au ministère responsable de la colonie, et un ensemble maintenu à l'emplacement d'origine. Mais parfois mon français n'est pas bon que pour comprendre les particularités du système d'administration de français requis.

Ma première demande devrait aboutir à l'Acte de Naissance, l'enregistrement des naissances, de mon arrière-grand-tante Célestine et devrait dissiper la confusion de sa date de naissance, comme indiqué dans la partie 14. Il convient également de déterminer qui étaient ses parents.

La deuxième demande est un mystère. Une traduction littérale est Jugement corriger les certificats de July enfants. Et je n'ai aucune idée de ce que cela signifie. Et puis, je ne peux pas dire si le visuel Folio nombre est de 49 ou 119. Je pense aussi que le mois est indiqué par le Xe Décembre. Mais encore une fois, je ne suis pas sûr.

Donc, je l'espère, pour attendre une réponse.

Jim

0 comments:

Post a Comment

 
Please Note: All information and data... and work found on this blogsite and website is available for your use. Please do not be a "scab" and steal this information without acknowledgement of source. Also pleased be advised that there could be Copyright issues and legal yada...yadada...das... so be prewarned...

A Genealogy Hunt Copyright © 2009-2016 - WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template