Part 433j - Smith Robertson Genealogy - July Research - Sarlat Discovery Database

10 January 2011

Evening,

Just when I thought I couldn’t work it, the research and search for July ancestors and genealogy explodes.


The following report is a preliminary and a draft… and I will re-iterate… IT IS A DRAFT! And again, it is a draft of possible July Family information that I have stumbled upon in my research. The sources of my discoveries are the Parish Registers of the town of Sarlat in Dordogne, France.

I have set up a database, in MS Access, to help me organize and track those images that are July and family-related that all need to be reviewed. My database includes the first and last name of each individual as well as the possibility of birth, baptism, marriage, death, and burial registrations. This is only the beginning.

Also included in the database will be whether I do or do not have a copy of the image of a specific registration from a particular Register. It seems that the Registers are specific to the Notre Dame and Sainte-Marie churches in Sarlat. I will be including the dates, that I can read and transcribe, as well as the location.

The tenure of this database will include those years up and including the predominant years of the French Revolution; 1790, 91, and 92. It is at that point of time in history that I believe that my branch of the July family migrated to Bordeaux in the Department of Gironde.

In my research I am checking out every possible incident of the name July or similarity. You will see on the first page of report from my database that these iterations include: Julie, Jully, and July.

Most recently I have updated the July Descendant Chart and as it has become substantial in breadth and length I have subdivided it into two parts; I and II. You can see the updated July Descendant Charts in My Tangent. You can also click on the label “Smith” at the top of the page and link to either July I or II Descendant Charts.

Please feel free to contact me by email or comment if you have any questions, thoughts, or ideas.

Enjoy,

Jim

-----

Bonsoir,

Juste quand je pensais que je pouvais pas travailler plus, la recherche, et la recherche pour les ancêtres et la généalogie de ma famille de July éclate.

Le rapport qui suit est un préalable et un projet ... et je vais réitérer ... C'EST UNPROJET! Et encore, il s'agit d'un projet d'information possible de la famille de July, que j'ai trouvé dans mes recherches. Les sources de mes découvertes sont les registres paroissiaux de la ville de Sarlat en Dordogne, France.

J'ai mis en place une base de données, dans le MS Access, pour m'aider à organiseret suivre les images qui sont de la famille de July, et liés à la famille, que tous doivent être réexaminées. Ma base de données comprend le nom et le prénom de chaque individu ainsi que la possibilité de l'enregistrement des naissances, baptêmes, mariages, décès et sépultures. Ce n'est que le début.

Sont également inclus dans la base de données, sera de savoir si je fais ou ne pas avoir une copie de l'image d'un enregistrement spécifique, à partir d'un register particulier. Il semble que les registres sont spécifiques aux églises de Notre-Dame etde Sainte-Marie, à Sarlat. Je vais y compris les dates, que je peux lire et de transcrire, ainsi que l'emplacement.

Le mandat de cette base de données comprendra, ces années-là, jusque et y compris les années prédominante de la Révolution française; 1790, 91 et 92. C'est à ce moment dans l'histoire que je crois que ma branche de la famille de July émigré à Bordeaux dans le département de la Gironde.

Dans mes recherches, je vérifie à chaque incident possible du nom de Juillet, ou une telle similitude. Vous verrez sur la première page de mon rapport de ma base de données, que ces itérations suivantes: Julie, Jully, et July.

Plus récemment, j'ai mis à jour le tableau des descendants de la famille de July, et comme elle est devenue importante en largeur et en longueur, je l'ai divisé en deux parties; I et II. Vous pouvez voir la mise à jour "July Descendant Charts" dans Mon Tangent. Vous pouvez également cliquer sur l'étiquette "Smith", en haut de la page, et un lien vers les graphiques soit le descendant de July I ou July II.

S'il vous plaît n'hésitez pas à me contacter par e-mail, ou par commentaire, si vous avez des questions, des pensées ou des idées.

Bon chance,

Jim

0 comments:

Post a Comment

 
Please Note: All information and data... and work found on this blogsite and website is available for your use. Please do not be a "scab" and steal this information without acknowledgement of source. Also pleased be advised that there could be Copyright issues and legal yada...yadada...das... so be prewarned...

A Genealogy Hunt Copyright © 2009-2016 - WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template